ZORIČIĆEVE MOTIVACIJSKE MJERE

Nakon uvođenja rada od doma, u Gradu Puli od 1. siječnja značajan rast plaća

0
Komunalna palača u Puli (Foto: Mirjana Vermezović Ivanović)
Komunalna palača u Puli (Foto: Mirjana Vermezović Ivanović)

Nakon što je u Gradu Puli uvedena mogućnost rada od doma, i to jedan dan u radnom tjednu, gradonačelnik Filip Zoričić najavio je našem portalu, kako kaže, daljnje motivacijske mjere za rad, ali i ostanak u gradskoj upravi.

„Nama slijedi povećanje plaća u gradskoj upravi sada jedan dio od 3 posto (od 1. rujna osnovica povećana sa 774,74 na 797,98 eura za sve zaposlenike Grada i proračunske korisnike, izuzev gradskih vrtića čije se plaće usklađuju prema već potpisanom aneksu Kolektivnog ugovora, op. a.), potom od 1. siječnja 2025. od 10 do 20 posto, što će biti plan u proračunu, tako da je to motivacija da ljudi dođu raditi u gradsku upravu. Plaće će rasti različito za sve zaposlenike Grada i one koji su vezani uz gradski proračun. Ono što sam rekao na početku mandata je povjerenje u ljude koji rade u sustavu. Puno je tu stručnih ljudi i često možete čuti da oni ne rade dobro svoj posao. Međutim, oni itekako dobro rade svoj posao i želimo ih motivirati. Iz ove gradske uprave, otkako sam ja došao, otišlo je 53 ljudi, a došlo ih je 62, tako da se pomalo mijenja praksa. Ljudi koji dolaze nemaju političkih obilježja, nego jednostavno tražimo ljude od struke“, izjavio je Zoričić.

Iz Grada, gdje smo tražili detaljnije obrazloženje o tome kome će najmanje, a kome najviše rasti plaće od početka iduće godine, službenim su nam putem naknadno odgovorili da će 'rast plaća u 2025. biti rezultat pregovora sa sindikatima i proračunskih mogućnosti osnivača.

"Pregovori su već započeli. Namjera osnivača je da plaće korigira kroz rast osnovice, a za određen dio zaposlenika i kroz promjenu koeficijenata", napominju iz Komunalne palače.

 
Na pitanje koliko ljudi trenutno nedostaje u gradskoj upravi, Zoričić odgovara:“To je ta brojka. Imamo tim koji radi na građevinskim dozvolama, imamo ljude koji rade na europskim projektima i naravno da imamo stalnu potrebu za inženjerima i u tom smjeru idemo kroz povećanje plaća i rad od doma nekako motivirajuće.“

Jedna od mjera koje bi trebale privući stručnjake u Komunalnu palaču jest i uvođenje rada od kuće.

„Ljudi dolaze i odlaze, to je sasvim normalno, ovo je jedna motivacijska mjera, mislim da će se pokazati dobrom, mislim da su je ljudi dobro prihvatili, sve je u zakonskim okvirima. Pročelnici će imati cijeli kalendar rada, oni će dogovarati kad određeni djelatnik radi od doma. Nije upitan rad sa strankama, on uvijek ostaje isti, zna se kako to funkcionira. Uostalom, pročelnici će tako i rasporediti radno vrijeme uzmemo li u obzir da jedan odjel ima 10, a drugi 30 zaposlenih“, kaže Zoričić.

Igor Jovin, zamjenik pročelnika Službe gradonačelnika i Gradskog vijeća, podsjeća da je Grad Pula u suradnji s nadležnim sindikatom omogućio svojim službenicima da najviše jednom tjedno svoje radne zadatke obavljaju putem rada na daljinu.

Igor Jovin, zamjenik pročelnika Službe gradonačelnika i Gradskog vijeća

„Dakle, službenici neće morati fizički biti prisutni u uredu, već će radne zadatke moći obavljati bilo gdje na području Republike Hrvatske. Važno je istaknuti da je ovaj model već implementiran kroz propise Europske unije, ali i kroz hrvatski zakonodavni okvir i vjerujemo da će ovaj model omogućiti službenicima lakšu i bolju organizaciju kako privatnih, tako i poslovnih obveza“, objašnjava Jovin.

Kako će to izgledati u praksi? Službenici neće moći ostati doma isto jutro kad im se ne bude dalo doći na posao, nego će to morati najaviti nadležnom pročelniku pa će se, u suglasnosti s njim i potrebama službe, organizirati rad na daljinu.

„Osnovni cilj je omogućiti službenicima da lakše organiziraju poslovne i privatne obveze. Znamo i sami kakav je užurbani tempo današnjeg života i mislim da će ovo ići u korist i na zadovoljstvo samih službenika. Važno je istaknuti da će se prilikom provedbe ove mjere paziti na kvalitetno pružanje usluga našim građanima“, veli Jovin te podcrtava da će pravo na 'dan od kuće' imati svi službenici Grada Pule, njih 200.

Andrea Peruško, pročelnica Upravnog odjela za lokalnu i mjesnu samoupravu, podržava novu organizaciju rada.

Andrea Peruško, pročelnica za lokalnu i mjesnu samoupravu

„Meni se to čini kao odlična ideja. To će biti prilika da se taj dan odradi posao kad nam se čini zgodnim, možda ne fiksno od 7 do 15, nego si rasporedite posao kroz cijeli dan“, veli ona.

Prednost rada u 'kućnom izdanju' je i taj što nije potrebno sređivanje za posao, biranje garderobe, a i pritisak je značajno manji.  

„Vidjet ćemo kad to krene, sve ovisi o djelatnosti. Recimo, pod mojim odjelom je i gradsko redarstvo i taj se dio ne može obavljati od doma. Ne znam kako ćemo to. Eventualno pisanje nekih dopisa ili nešto što službenici obavljaju u uredu, taj bi se dio mogao obavljati od doma, ali vidjet ćemo kad to krene, kako se budemo organizirali“, podcrtava Andrea Peruško.

Autor

Mirjana Vermezović Ivanović

Mirjana Vermezović Ivanović

redakcija@istarski.hr

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa