VRLO ZAMRŠENA PRIČA

Naručila jedan paket, stigla dva. Tvrdi da je prevarena, ovo je objašnjenje Hrvatske pošte

0
Ilustracija (Foto: Mirjana Vermezović Ivanović)
Ilustracija (Foto: Mirjana Vermezović Ivanović)

„Nasjela sam na prevaru koja se događa putem Hrvatske pošte“, požalila nam se čitateljica iz okolice Labina koja je, kaže, naručila jedan paket, a dobila dva, i to različita. I platila oba, naravno. Priča je neobična i vjerojatno dosad nezabilježena, kojoj je vjerojatno kumovao i manjak opreza čitateljice: naime, ona tvrdi da je u utorak, 13. kolovoza, kupila privjesak s web stranice Come te, s koje i inače kupuje. Tri dana poslije, u petak, primila je obavijest Hrvatske pošte da paket stiže oko 11 sati. I doista, stigao je, ona je uredno platila pouzećem, međutim, kad ga je otvorila, imala je što vidjeti.

 

„Dostavljač je donio paket, ja sam platila i ušla u kuću, nisam provjeravala pošiljatelja jer je iznos bio isti kao i veličina paketa kojeg sam očekivala. Otvorim paket, kad u paketu nešto sasvim deseto, nekakav nastavak za bocu vrijedan nekoliko desetaka centi. Tek sam tada išla pogledati pošiljatelja paketa. Pošiljatelj je bio Allure store- nexstlevel, Velika Gorica, Poštanska ulica 25, nepostojeće firme čiji je telefonski broj nepostojeći. Račun za taj paket nisam dobila“, veli čitateljica.

Samo pola sata kasnije stiže pravi paket s privjeskom i to putem dostavne službe GLS! Zanimljivo je da je cijena otkupnine bila približno ista, razlikovala se samo 30-ak centa - pravi je paket koštao 20,60, a lažni 20,97 eura - pa čitateljici nije bilo sumnjivo dok je preuzimala prvu, lažnu pošiljku.

Bilo joj je, doduše, malo čudno jer pošiljka stiže putem HP-a, a ne GLS-a, kao što je i najavljeno.

"Mislila sam tko zna što se desilo, možda je GLS predao HP-u jer oni ne stignu", kaže naša sugovornica. Za obje je pošiljke prethodno primila SMS poruku o dostavi, no ni to joj u tom trenutku nije bilo dovoljno sumnjivo.

U lažnom paketu stiglo je ovo

 „Obraćam se medijima da biste obavijestili ostale građane da su sami, da nitko neće brinuti o njima, ni Hrvatska pošta niti policija“, rezimira ogorčena čitateljica.

Kaže da joj nije uspjelo doći ni do poštara, ni do novca.

„Shvatila sam da sam nasjela na prevaru te sam htjela kontaktirati dostavljača, ali nije bilo broja. Tada sam zvala centralu Hrvatske pošte i nakon točno 12 puta su se javili. Objasnila sam im situaciju i zatražila pomoć, svjesna da sam prevarena, ali da postoji mogućnost da prevarant ne dobije novac pošto sam reagirala u roku od pola sata i novac je bio kod dostavljača. Gospodin iz centrale mi je rekao da sam si sama kriva jer nisam provjerila paket i da ne može ništa napraviti. Kada sam ga upitala kako je moguće poslati paket s nepostojećeg broja i adrese, odgovorio mi je da je to nemoguće i da je sigurno točan. Nije mi htio dati više nikakve informacije jer, kaže, postoje protokoli kojih se on mora držati. Kada sam pitala da mi pošalje nekakvu potvrdu na mail, rekao je da to ne može. Tada sam kontaktirala policijsku postaju Labin: javio se gospodin koji mi je tvrdio da sam si sama kriva i da on tu trenutno ne može ništa, da nemaju vremena i neka dođem u ponedjeljak dati izjavu, a u međuvremenu da idem u HP Labin provjeriti ako oni mogu što napraviti. Išla sam u labinsku poštu te nakon objašnjenja cijele situacije dobila odgovor da sam si sama kriva i da tu oni ne mogu ništa. Pitala sam ih telefonski broj dostavljača da probam njemu reći situaciju, ali mi ga nisu htjeli dati. Još su mi rekli da sam tvrdoglava i da se pomirim sa situacijom. Pošto sam si već sama kriva, htjela sam da barem storniraju uplatu, da prevarant ne dobije novac jer se to sve zbilo unutar jednog sata“, objašnjava čitateljica koja na koncu, iscrpljena, slučaj ipak nije prijavila policiji u ponedjeljak kako joj je rečeno.

Kaže da je praćenjem pošiljke ustanovila da je narudžba za lažni paket napravljena gotovo u isto vrijeme kad i ona za pravi paket, jednako kao što je i iznos bio gotovo identičan.  

O ovom smo slučaju poslali upit Hrvatskoj pošti, zanimalo nas je jesu li uplatili novac isporučitelju, čijih podataka doista nema na internetu. Iz HP-a odgovaraju da nemaju uvid u sadržaj pošiljke „koji je tajan i radnici ne mogu znati što se nalazi u pošiljci, niti je li ju primatelj zaista i naručio“.

„Također, plaćena otkupnina ne zadržava se na računu Hrvatske pošte, nego se isplaćuje pošiljatelju. Savjetujemo korisnicima da prilikom preuzimanja pošiljku otvore u nazočnosti poštara i provjere nalazi li se u njoj naručeni sadržaj. Ukoliko korisnik utvrdi da u pošiljci nije sadržaj kojeg očekuje, on može odbiti njen primitak nakon čega će poštar sastaviti zapisnik, a pošiljka će biti vraćena pošiljatelju. Kolege iz kontakt centra zaprimili su upit korisnice i pružit će joj sve potrebne informacije u najkraćem mogućem roku“, napominju iz Hrvatske pošte.

Nenaručeni nastavak za staklenke čitateljica je platila 20,97 eura

Jesu li se i drugi građani našli u sličnoj situaciji, zanimalo nas je, a odgovor smo potražili u Policijskoj upravi istarskoj. Tamo kažu da često primaju prijave raznih oblika prijevara i računalnih prijevara kojima građani bivaju izloženi prilikom kupnje preko interneta, prilikom plaćanja ili isporuke naručenih proizvoda.

„Stoga i ovim putem Policijska uprava istarska upozorava građane da budu oprezni i da ne nasjedaju na povoljne oglase o prodaji različitih proizvoda, da kupuju samo od provjerenih izvora i na provjerenim internetskim stranicama te svakako da povećaju oprez prilikom plaćanja putem interneta, ali i prilikom preuzimanja narudžbi, odnosno da koriste kreditne kartice radi bolje zaštite. U slučaju da su oštećeni kaznenim djelom ili posumnjaju u mogućnost počinjenja kaznenog djela, potrebno je obavijestiti policiju na broj 192, odnosno događaj prijaviti u policijskoj postaji“, kažu u PU istarskoj. Građanima savjetuju da prilikom kupnje putem interneta koriste online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica Europske unije, kada je moguće jer su veće šanse da mogu riješiti moguće probleme. Vjerodostojnost internetske domene može se provjeriti ovdje, a na ovoj poveznici možete doznati više o kampanji EUROPOL-a, koja je usmjerena elektroničkim trgovcima, pomažući im u boljem prepoznavanju prijevara na njihovim platformama i osnažujući ih da poduzmu korake da bi zaštitili svoje poslovanje i kupce od napada.

Autor

Mirjana Vermezović Ivanović

Mirjana Vermezović Ivanović

redakcija@istarski.hr

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa