Ladonja protiv ukidanja željezničkog teretnog transporta u Istri

0
Mauricio Licul i Bruno Nefat
Mauricio Licul i Bruno Nefat

"Zabrinjavajuće, ali nažalost sasvim realne vijesti o mogućem ukidanju teretnog željezničkog prometa u Istri, iznesene od strane sindikata HŽ-a, mogu predstavljati početak posljednje faze strateške izolacije Istre kao regije i prepuštanje iste oligarhiji političkih gubernatora i njihovih 'partnera' – tzv. strateških investitora", rečeno je, 8. travnja, na medijskoj konferenciji Ladonje.

Bruno Nefat i Mauricio Licul na koferenciji za medije istaknuli su kako u 20-tak godina suvremene hrvatske povijesti, sve vlade odreda učinile su sve što su mogle da i željeznički i pomorski promet unište, a da se, navode Nefat i Licul. pri tome i upravljači Istrom u istim tim godinama nisu uspjeli nametnuti vladama niti jednom uspješnom, održivom idejom kako spasiti željeznicu i pomorski promet u Istri.

Opasno je kada se regija ili grad opredijeli samo za jednu gospodarsku granu

"Prostornim planom Istarske županije iz 2002., ne samo da je omogućena modernizacija istarskih pruga, već su planirani i novi pomorski sadržaji koji su trebali bitno podići razinu prometa na željeznici – velike suhe marine u Puli i Bršici, proširenje prostora luke Bršica, novi tunel kroz Učku, nova željeznička čvorišta", rečeno je Ladonjinoj na konferenciji za medije.

Danas je, smatraju u Ladonji, očita intencija istarskog župana Ivana Jakovčića u suradnji s Borisom Miletićem, a izgleda uz punu podršku i ove hrvatske vlade, da Istru pretvori u čistu turističku destinaciju. "S druge strane, zemljišta u istri su, odmah nakon zadnje sjednice Gradskog vijeća Grada Pule, postala jamčevina Danku Končaru za kupnju Brodotrogira", navode u Ladonji upozoravajući na to kako sva dosadašnja iskustva kazuju da je vrlo opasno kada se jedna regija, a i grad, opredijeli za samo jednu gospodarsku granu, je onda ovisi samo o njoj.

Ladonja predlaže raspravu na Skupštini istarske županije

"Potpuni neuspjeh Jakovčića da u ovih 20 godina uspostavi bilo kakvu suradnju s Lukom Rijeka i bilo kakav prihvatljivi model upravljanja i razvoja luke Bršica je pokazatelj da se budućnost ne može i ne smije davati u ruke onima koji to ne zaslužuju", kazali su Nefat i Licul. Ladonja se ovoj odluci Hrvatskih željeznica oštro suprotstavlja, pogotovo, navode Nefat i Licul, nepotrebnom gašenju radnih mjesta u situaciji koja nije nimalo obećavajuća za ukupni standard građana Istre.

Naime, u Ladonji predlažu da se o toj i takvim odlukama ipak raspravi na Skupštini istarske županije, da se s predstavnicima željeznica sjedne za stol i razvide konkretne mjere revitalizacije Istarskih željeznica, da se zajednički razvide potencijali i osiguraju sredstva za sanaciju i revitalizaciju željezničkog transporta.

"S obzirom na ukupnu predizbornu nezainteresiranost vladajućih, Ladonja će se odmah nakon izbora založiti za dijalog sa svim aktualnim i relevantnim političkim akterima u Istri da se ovakvi problemi jednostavno trajno počnu rješavati bez odgađanja, a lokomotive na istarskim prugama postanu prvi indikator gospodarskog oporavka u Europskoj Istri", zaključeno je na medijskoj konferenciji Ladonje.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa