Sudbina istarskih pruga ide stopama Parenzane

0
Ovako izgleda pruga iznad Kožljaka
Ovako izgleda pruga iznad Kožljaka

„HDZ se uvijek zalagao za modernizaciju željeznice kao infrastrukturnog projekta i preduvijeta za gospodarski razvoj, kao i za svekoliki razvoj cesta i luka, a poglavito luke Bršica. I na skupštini Istarske županije HDZ je više puta predlagao modernizaciju i daljni razvoj željeznice ali smo od IDS-a i SDP-a dobivali odgovor da to nije prioritet Županije“, rekao je Marino Roce, predsjednik istarskog HDZ-a na konferenciji za medije održanoj 5. travnja.

Roce smatra da HDZ-ov prijedlog spajanja pruge željezničkim tunelom sa Rijekom nije samo strateški interes Istre, već može činiti i geostrateški želježnički pravac koji povezuje dva dijela Europe trasom Budimpešta-Zagreb-Rijeka-Lupoglav-Divači-Trst, koji je zasigurno kvalitetniji pravac nego Rijeka-Pivka-Trst.

„Konačno, postavljamo pitanje da li je nekome u interesu da ukidanjem teretnog prijevoza produbi krizu i oteža rad brodogradnje u Istri,  i stavi je u podređeni i nepovoljniji položaju u odnosu na brodogradilišta u Primorsko-goranskoj županiji!?“, zapitao se Roce.

Ivica Butorac, Marino Roce i Zrinko Kajfeš
Ivica Butorac, Marino Roce i Zrinko Kajfeš

„Kada znamo da je Kukuriku Vlada odustala od projekta izgradnje nizinske pruge Rijeka – Zagreb, tada ne iznenađuje ni odluka o ukidanju teretnog prijevoza u Istri. Te odluke su samo nastavak dosadašnje antigospodarske i antirazvojne politike Vlade. Očito je da ova Vlada poznaje jedino politiku porezne presije prema građanima te da je investicije ne zanimaju“, kazao je Ivica Butorac, tajnik GO HDZ Pule.

Butorac je naglasio da je teretni prijevoz prvenstveno namijenjen za potrebe industrije i proizvodnje s obzirom da služi za transport većih količina sirovina poput rasutih tereta, kemikalija, proizvoda i poluproizvoda metalurške i građevne industrije, odnosno za tranzit većih količina robe namjenjene širokoj potrošnji. Također, smatra Butorac, teretni prijevoz se često kombinira i naslanja na luke, kontejnerske terminale, industrijske proizvođače, brodarske prijevoznike, dakle na sve one gospodarske faktore koji mogu omogućiti gospodarski rast, povećanje proizvodnje te razvijanje logističkih i prijevoznih potencijala.

„Ukidanje teretnog prijevoza u Istri jasan je znak da se odustaje od razvijanja i jačanja infrastrukture i industrijske proizvodnje na ovom području. Nažalost, izgleda da Vlada misli da nam u Istri gospodarstvo nije potrebno i da bi cijela Istra trebala biti jedan veliki auto-kamp i golf igralište a ako ne bude dovoljno od novaca od toga, manjak Vlada očito planira namiriti porezom na šparuge i porezom na nekretnine“, rekao je Butorac.                             

„Franjo Josip imao bolju viziju razvoja Pule i Istre“

„Da ne bi bilo dileme, HDZ uvijek i svugdje predlaže i inzistira na razvoju željeznica, na ulaganje u željeznicu, na koncu nama je jedan od prioriteta željeznički tunel kroz Učku kojim se otvaraju ogromne šanse ne samo za Pulu kao industrijski najrazvijeniju, nego za cijelu Istru. Nije u pitanju samo putnički promet i trendovi na turističkom tržištu koji ukazuju na ponovni rast interesa turista za korištenjem željeznice“, rekao je Zrinko Kajfeš, predsjednik GO HDZ-a Pula.

„Nebrojene su  mogućnosti koje se otvaraju od razvoja lučkih kapaciteta, do pogodnosti koje željeznički promet donosi svim korisnicima. Očito da vladajući u Istri nemaju sluha za naše prijedloge i ne prihvaćaju savjete. Nažalost, Grad Pula nije prepoznao željeznicu i željeznički promet kako najsigurniji i ekološki najprihvatljiviji oblik prijevoza. Problem je trenutno teretni promet, a uskoro bi mogao postati i putnički promet“, smatra Kajfeš.

U strategijama koje se donose, naveo je Kajfeš, najbolje se vidi koliko se nonšalantno i neodgovorno Pula odnosi prema željeznici. U strategiji razvoja Pule osim pukog konstatiranja stanja da ukupna dužina kolosijeka na željezničkoj postaji Pula iznosi 7.399 m i da je  željeznički promet grada Pule danas slabo razvijen, nema nikakvih planova, vizija i  strategija razvoja.

„U najnovijoj strategiji gospodarskog razvoja Pule nema ni riječi o željeznici. Da apsurd bude još veći za lučki promet do u detalje navode se tone prekrcanog tereta, zračna luka također se detaljno obrađuje, a željeznica se uporno preskače tako da sudbina pruge i željezničkog prometa ide stopama Parenzane. Žalosna je činjenica da lokalna vlast više pažnje posvećuje uvrštavanju Parenzane u Fondove EU, a ne nalazi za shodno pronaći modele financiranja životno važne pruge za cijelu Istru. Dakle, razvoj i proizvodnja se zanemaruju, a protežiraju su projekti koji trebaju biti samo nadogradnja industriji i obrtništvu koji jesu srce i esencija razvoja.

Umjesto tereta i ljudi istarskim prugama moći ćemo se vozit biciklima. Najrazvijenija županija ne želi željeznicu, za industriju tvrdi da je tlapnja. Valjda će u svojim vizijama dovoziti čelične sekcije avionima u Uljanik. Ili još bolje, kako Uljanik ne bi smetao Končarevu carstvu najbolje bi ga bilo vratiti KuK carstvu, pa neka si Franjo Josip razbija glavu što će sa Uljanikom i željeznicama. Definitivno njegova vizija Pule bila je neusporedivo životnija od vizije po kojoj 20 godina baulja istarski župan. Kad već ne želi slušati ozbiljne prijedloge, predlažemo Jakovčiću da jednu od nebrojenih vinskih cesta zamijeni vinskom prugom, pa neka vlak stane kod svake oštarije uz prugu, a na ulazu u željezničku postaju Pula neka gradonačelnik vajka miša mega fritaju s dva miljara jaja“, rekao je Kajfeš. (N.Č.)

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa