U OŠ Taru-Vabriga održana radionica o europskim programima suradnje škola
Aktivnosti Agencije za mobilnost i program Europske unije (AMPEU), portal za suradnju škola eTwinning bili su temom radionice koju je Ljiljana Badrov Frleta iz Turističko-ugostiteljske škole Antona Štifanića Poreč vodila u Osnovnoj školi Tar-Vabriga 20. lipnja ove godine. Na radionici su predstavljeni potprogrami Comenius i Leonardo da Vinci. Comenius je dotaknut na primjeru projekta Footprints, koji je financiran iz sredstava Europske komisije, a provodi se u TUŠ-u.
Cilj ovog ekološkog projekta je poboljšanje ponašanja vezanog uz zaštitu okoliša te provođenje konkretnih mjera i aktivnosti poput odvajanja otpada, a posebno se još bavi prirodnim resursima, energijom i hranom.
Potprogram Leonardo da Vinci je predstavljen preko projekta ATTRACT, koji se isto tako provodi u TUŠ Antona Štifanića, a čija je tema istraživanje dostupnosti turističkih sadržaja u gradovima svim kategorijama posjetitelja – osobama starije životne dobi, osobama koje se teško kreću, invalidima, majkama s djecom u dječjim kolicima itd. te da se senzibiliziraju javnost i donositelji odluka za probleme s kojima se suočavaju te skupine turista.
Radionici se odazvalo 22 nastavnika iz OŠ Tar-Vabriga. Rad se odvijao u atmosferi kolegijalnog savjetovanja i međusobne razmjene ideja, a s fokusom na pitanja i teme koje se javljaju prilikom provedbe projektnog rada. U praktičnom dijelu radionice četiri kolegice su se registrirale na portal za online suradnju škola eTwinning. Na taj način će uređujući svoj i školski profil na portalu moći odgovoriti zahtjevu za aktivnim kreiranjem nastave i učenja i svoja iskustva prenijeti i drugima, uključiti učenike budući da su eTwinning vidjeli kao izazov i šansu za promoviranje svog rada i školskih aktivnosti.
Ljiljana Badrov Frleta je o svom iskustvu u OŠ Tar kazala: „Prenijela sam dio svojih iskustava u projektnom radu, i nadam se inspirirala kolege da se uključe i svojim radom daju doprinos i iskoriste svoje potencijale u okviru eTwinning, kreiraju platformu s temama koje će u učenje integrirati digitalno učenje, terensku i istraživačku nastavu. Angažirane kolege iz OŠ Tar već provode razmjenu učenika s jednom njemačkom školom, što djelomično financiraju roditelji, a dijelom lokalna zajednica. Važno je istaknuti da nastavnici imaju potporu ravnateljice, koja je svjesna važnosti stručnog usavršavanja i nužnosti cjeloživotnog učenja kao jedinog načina kako mogu pratiti razvoj modernog obrazovanja ali i kao mogućnost za napredovanje.“