Brumnić: 'Parking ostaje besplatan, korisnici su zadovoljni, stranci oduševljeni'
Rotacijska garaža u Puli, oko koje se ovo ljeto diglo dosta prašine, uspješan je projekt, tvrde iz Pula parkinga.
Ona je cijelo ljeto bila besplatna za korištenje, a tako će ostati i do daljnjega. Razlog je u tome, kažu iz Pula parkinga, da se korisnici naviknu na sasvim novi oblik parkiranja.
Kažu da je odaziv građana i turista odličan, što naravno ni ne treba čuditi, s obzirom da se parkiranje nije naplaćivalo. No dodaju da su proveli anketu i da su korisnici izuzetno zadovoljni.
"Korisnici su, osim što je usluga besplatna, najviše oduševljeni temperaturom vozila u koje sjednu nakon vrućih dana", ističe Manuel Brumnić, voditelj projekta.
Dodaje da su najveći kritičari projekta postali najčešći korisnici garaže, iako su u početku izražavali sumnje.
"To uključuje zabrinutosti oko curenja ulja i problema s vjetrom, koje su se pokazale neutemeljenima. Posebno me raduje činjenica da su naši stariji sugrađani najčešći korisnici rotacijskih garaža. Koriste ih za svakodnevne aktivnosti poput odlaska na tržnicu, a zatim nastavljaju sa svojim obavezama. Suprotno tome, mlađi korisnici, za koje bismo očekivali da će lakše prihvatiti novitete, su oprezniji. Njihov početni skepticizam nestaje nakon prve upotrebe garaže, kada se uvjere u njenu jednostavnost i sigurnost", kaže Brumnić.
Najveća kritika na račun rotacijske garaže bila je njezina ekonomska (ne)isplativost. Projekt je naime koštao oko 700.000 eura, a dobiveno je 30 mjesta. No, iz Pula parkinga kažu da su kritičari promašili temu.
"Unatoč mišljenjima raznoraznih "ekonomskih stručnjaka" koji nisu imali što komentirati, pa su komentirali upitnost investicije za samo 30 mjesta i koji je povrat investicije, želim samo ponoviti izjavu našeg direktora. Naime, ova garaža nije napravljena iz razloga da se povećaju prihodi, nego iz razloga da se riješi problem kapaciteta parkirališta, koji će postajati sve veći. Ovo je nešto što možemo implementirati u sve kvartove, bilo koje dijelove grada. Time smo pronašli način za rješavanje problema parkirališnog kapaciteta kroz daljnji urbani razvoj grada Pule", kaže Brumnić.
Statistika pokazuje da je broj korisnika dosta varirao po danima. Najviše ih je bilo 16. srpnja - čak 250.
"Nismo očekivali baš ovoliki odaziv. U prvih dvadesetak dana je preko 3.000 vozila bilo parkirano u roto garažama. Anketirali smo 1.312 korisnika, svjesni smo da je parkiralište besplatno i da su naši djelatnici to radili, ali činjenica je da nema niti jednog negativnog komentara. Trenutno je omjer stranih korisnika veći, dijelom zbog većeg broja roto garaža u europskim gradovima. Ti korisnici često ističu da su naše garaže impresivnije i ljepše, budući da smo prvi angažirali arhitekte kako bi prilagodili izgled garaža vizuri kvarta", ističe Brumnić.
Na koncu, kaže da postoji još jedna, vrlo važna potvrda kvalitete ovog projekta, a to je da bi se on trebao implementirati i u Zagrebu.
"Odluka Zagreba potvrđuje da smo na pravom putu i da je ovo budućnost urbanog parkiranja. Garaže će i dalje biti besplatne kako bi svi korisnici imali priliku upoznati se s njima i dati svoje mišljenje", zaključio je Brumnić.