Profesori s Filozofskog fakulteta u Puli: Pitanja na državnoj maturi nisu sporna - učenici nemaju znanja
Što o državnoj maturi i spornim pitanjima iz hrvatskog jezika misle profesori s Filozofskog fakulteta u Puli? Dr. sc. Blaženka Martinović, docentica, rekla je kako pitanja koja se odnose na jezik nisu sporna.
„Maturanti su ih jako loše riješili, jednostavno nemaju znanja. Ipak, moram reći da već tijekom prve godine studija nadoknađuju propušteno. No znanje srednjoškolaca iz jezika je sve lošije“, smatra prof. Martinović.
Kaže da to i nije isključivo krivica učenika. Naime, s njima se jezik radi jako malo. „Naglasni sustav gotovo da uopće ne rade s učenicima u srednjoj školi, a i u pravopisu su loši“, dodaje i zaključuje da je stvar kod pitanja vezana za jezik jasna – dvojbe oko pitanja na državnoj maturi vezana za jezik, ne stoje.
„Iznenadila me čitava ova buka koja se digla oko pitanja na državnoj maturi, ali i rastužila jer može samo naštetiti, kako učenicima, maturantima, tako i profesorima, posebno onima koji su sastavljali pitanja“, smatra dr. sc. Valnea Delbianco.
„Žao mi je da je uopće stvoren problem. Pitanja su umjesna, sve se to uči u školi. Oni koji samo malo znaju promišljati mogli su ih bez problema riješiti. Pitanja su primjerena i prilagođena učenicima“, rekla je prof. Delbianco.
Dodaje kako učenici sve manje čitaju, znanje shvaćaju kao obavezu i uče mehanički, a ne logički. „Brz tempo to od njih zahtjeva, ali književnost traži razumijevanje. Mladi su danas sve manje spremni za čitanje, brz tempo je ubio čitanje“, izjavila je i napomenula kako oni koji se spremaju na studij književnosti izgovor za ne čitanje – ne smiju imati.
„Ova čitava fama oko pitanja na državnoj maturi vrlo je štetna jer narušava dignitet struke – profesori nisu pogriješili pri sastavljanju pitanja!“, zaključila je na kraju. (Tekst i foto: Paola Albertini)